احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود
سرخط خبرها

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا: سابقه ندارد کسی با شیطان معامله برد- برد داشته باشد

  • کد خبر: ۱۶۰۸۱۸
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا: سابقه ندارد کسی با شیطان معامله برد- برد داشته باشد
معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: آن کسی که گفت برویم با شیطان بزرگ معامله کنیم تا مشکل آب خوردن ما هم حل شود، دروغ گفت. هیچ چیز ما حل نشد و بدتر هم شد. سابقه ندارد کسی با شیطان معامله برد- برد داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «سید محمد حجازی» که عصر امروز که به همت ناحیه مقاومت بسیج سلمان مشهد و در دانشگاه غیرانتفاعی سجاد برگزار شد، سردار سرتیپ پاسدار «محمدجعفر اسدی» معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) و از همرزمان شهید حجازی در سخنانی، با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلامی (ص) که یک شب خواب یک رزمنده جهادگر در میدان جنگ که امیدی به بازگشت به نزد خانواده خود ندارد را با ارزش تر از شب قدر دانسته اند، خاطرنشان کرد: جنگ بین حق و باطل تمامی ندارد. این جنگ از زمان خلق آدم شروع شده و همواره ادامه دارد.

وی افزود: «زنده ماندن» و «زندگی کردن» تفاوت دارد. حب حیات در همه مخلوقات خدا قرار داده شده است، اما خدا برای چگونه زندگی کردن انسان، ۱۲۴ هزار راهنما قرار داده است. تفاوت بین «زندگی کردن» و «به هر قیمت زنده ماندن» این است که برای زنده ماندن، و با قانونی مثل قانون جنگل، هرکس قدرت بیشتری داشته باشد زنده می ماند. اما قیمت انسان در چگونه زندگی کردن است و اینجاست که معنای زندگی پیدا می شود.

سردار اسدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که قرار شد دکتر ظریف به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شود و از آمریکا به ایران بیاید، دیداری با کسینجر داشت. او در این دیدار گفته بود از قول من خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی بگویید برای ما مهم نیست چه کسی در ایران سرکار است؛ مهم این است که تابع ما باشد. بیش از ۴۰ سال است که ما تابع آنها نبوده ایم. اما آنها هنوز می خواهند تابع باشیم تا کاری به ما نداشته باشند.

وی افزود: با اشاره به بخش هایی از آیات سوره بقره که به آیت الکرسی مشهور است، افزود: در این دنیا هیچ کس بدون ولی نیست. یا خدا ولی اوست و یا طاغوت. زمانی که در نور هدایت قرار گرفتیم، حقیقت مسائل بر ما آشکار می شود.

سردار اسدی در ادامه گفت: امام (ره) قدرت های دنیا را به ببر کاغذی تشبیه کرد. سید حسن نصرالله دشمن را از خانه عنکبوت سست تر دانست. شهید قاسم سلیمانی خطاب به ترامپ گفت که نیازی نیست که تمام کشور ارتش ایران برابر او قرار بگیرند. سلیمانی با همین نیروی قدس برای مقابله با او کافی است.
 وی تاکید کرد: بیش از ۴۰ سال است که این گرگ های پست فطرت زوزه می کشند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند. کاستی ها و مشکلات هست، اما با این وجود ببینید که ایران با عزت در کجای دنیا قرار گرفته است. امام به ما عزت بخشید. امروز دانشگاه های ما جوانانی تربیت می کنند که حرف اول را می زنند در بسیاری از علوم، گوی سبقت را از دیگران ربوده اند.

با معامله با شیطان، هیچ مشکلی برطرف نمی‌شود

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در ادامه سخنان خود گفت: ما باید بین عزت و ذلت، راه درست را انتخاب کنیم. بعضی ها به ما می گویند چه اشکالی دارد کمی ذلت را بپذیریم تا مشکل معیشت ما حل شود؟ والله دروغ می گویند. آن کسی که گفت برویم با شیطان بزرگ معامله کنیم تا مشکل آب خوردن ما هم حل شود، دروغ گفت. هیچ چیز ما حل نشد و بدتر هم شد. سابقه ندارد کسی با شیطان معامله برد- برد داشته باشد.

سردار اسدی با اشاره به سالگرد واقعه طبس خاطرنشان کرد: امام در برابر پیشنهاد مذاکره آمریکا فرمودند، آنها اول شاه و پول های بلوکه شده ایران را برگردانند تا بعد درباره گروگان ها با آنها مذاکره کنیم. اما قبول نکردند. قلدرمآبانه آمدند و خدا آنها را به زمین زد.

وی تاکید کرد: اگر آنها در طبس موفق می شدند، دیگر هیچ کس در هیچ نقطه از زمین امنیت نداشت. آنها این اقدام در خاک یک کشور دیگر را به رخ همه دنیا می کشیدند و می گفتند ما کدخدای کره زمین هستیم و هیچکس کاری نمی تواند برابر ما انجام دهد. اما ماموریت مقابله با آنها به شن های بیابان سپرده شد که هیچکس حساب آن را نمی کرد.

سردار اسدی درباره حضور نظامیان آمریکا در منطقه گفت: پنتاگون طرحی ارائه کرد که در مقابل دریافت هزار میلیارد دلار و ۶ ماه زمان و پذیرش کشته شدن ۱۰۰ سرباز آمریکایی، وارد عراق می‌شویم و مشکل آمریکا از دمشق تا تهران را حل می‌کنیم و این طرح مورد پذیرش قرار گرفت. ظرف ۱۷ شبانه روز هم عراق را گرفتند. اما در ادامه کار، هزار میلیارد آن‌ها تبدیل به ۷ هزار میلیارد دلار شد. ۶ ماه آن‌ها به ۲ دهه تبدیل شد و بیش از ۱۷ هزار کشته آمریکایی را دفن کردند. اما دمشق و تهران که پیشکش، حتی دیگر بغداد هم دست آمریکایی‌ها نیست که رئیس جمهور آمریکا بتواند در روز روشن در فرودگاه بغداد بنشیند و در خیابان‌های بغداد قدم بگذارد. داعش را درست کردند تا این کار نیمه تمام آن‌ها را تمام کند. همه سیاسیون و نظامیان و علمای عراق می‌گفتند اگر قاسم سلیمانی وارد بغداد نمی‌شد، بغداد و نجف و کربلا، همه از دست رفته بود. یک سرباز ولایت وارد بغداد شد و با سازماندهی، با آن‌ها مقابله کرد.

شهید حجازی خوش درخشید

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سابقه طولانی آشنایی خود با شهید حجازی گفت: شهید سید محمد حجازی فردی معتقد، متدین، اهل انقلاب و مطیع ولایت بود. حتی یک لحظه به دنبال استراحت نبود و از همان روزی که هجرت کرد و برای جهاد به خوزستان رفت، یار مظلوم و دشمن ظالم بود.

وی تاکید کرد: شهید حجازی خوش درخشید. پس از حضور در ۸ سال دفاع مقدس، یک دهه به تربیت بسیجیان پرداخت و پس از آن نیز در ستاد کل نیرو‌های مسلح، کار‌های مهمی انجام داد. وقتی هم حاج قاسم از او در نیروی قدس دعوت کرد، او با سر حرف حاج قاسم را قبول کرد.

سردار اسدی در ادامه گفت: ما مدیون خانواده شهید حجازی هستیم که در تمام مدت جهاد او و به همراه او، در هجرت بودند. برای من باعث افتخار است که خدمت مردم خراسان باشم که چنین مجلسی برای شهید حجازی برگزار کرده اند.

وی افزود: سید محمد حجازی هم در لبنان و هم در سوریه و هم فرماندهی برادران ما را در فلسطین هدایت می کرد. سربازی ولایت و اطاعت از اهل بیت عصمت و طهارت بالاترین افتخار شهدا بود. سید محمد حجازی عمری زندگی کرد و کاری به زنده ماندن نداشت. شبهای تاریک در بیابان های جنوب به دنبال زنده ماندن نبود و به دنبال زندگی کردن می گشت.

«مقاومت»، «هجرت» و «شهادت»

در بخش دیگری از این مراسم، سیده زهرا حجازی دختر شهید حجازی در سخنانی کوتاه خاطرنشان کرد: وعده صادق الهی این است که پیروزی از آن کسانی است که ایمان آورده و در راه خدا جهاد و هجرت نموده اند و توام بودن ایمان و عمل، شرط رستگاری است.
وی خطاب به پدر شهید خود گفت: صدایتان در گوش من طنین انداز می شود: «مقاومت، هجرت، شهادت.» مفاهیمی که در اسلام  مورد تکریم قرار گرفته و انسان ساز است.

وی در ادامه گفت: زندگی ما در کنار شما، در همین هجرت ها ادامه یافت تا به این سالهای اخیر رسید که باز هم جهاد و هجرت، انتخاب شما بود. زندگی سعادتمندانه شما هم از همین ترکیب به سرانجام زیبای شهادت رسید: مقاومت، هجرت و شهادت. پیام شهدا به ما این است که باید از خود بگذریم تا به خدا برسیم.

تقدیر از خانواده شهید حجازی

در بخش پایانی این مراسم و با حضور سردار اسدی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان، از خانواده شهید حجازی با اهدای پرچم متبرک حرم مطهر رضوی و تصویری از شهید حجازی که در همین مراسم و توسط یکی از هنرمندان جبهه مقاومت کشیده شد، قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->